1 דקות קריאה
מה זה UX UI ?

מה זה UX  ?

אלו ראשי תיבות של User Experience, ובעברית חווית משתמש.

מי הוא המשתמש ולאיזו חוויה הוא זקוק?

חוויה זאת מילה גדולה הלקוחה מעולמות קסומים. יותר פשוט להגדיר שזאת היכולת של המשתמש להפעיל , לפעול , לצאת לפעולה, או אולי סתם להנות מכל מוצר דו ממדי כמו אפליקציה, אתר, פלטפורמה, ואולי גם מדריך הפעלה , או קטלוג מוצרים. כולנו מגלים קוצר רוח למוצרים שאינם ידידותיים למשתמש, כלומר, לנו. לרוב אנחנו עושים כמה ניסיונות , מתמלאים בתחושת דכדוך ונוטשים.

אותה החוויה שאנחנו מתכוונים אליה מורכבת מהחזותיות , מהמראה של המוצר, מההרגשה שמלווה את המשתמש, מהשימושיות, מהיעילות , ובוודאי החזרה לאותו המקום שוב ושוב ובשמחה.

כמובן חווית משתמש היא מושג השייך גם למוצרים תלת ממדיים.                                


מה זה עיצוב חווית משתמש?

עיצוב בסך כלים שונים ושילובם הנכון. היכולת לשלוט בהובלת המשתמש ובחוויה שלו בעת שימוש.

 

איך מעצבים חווית משתמש?

מתבססים על תחקיר , קביעת אסטרטגיה , פיילוט, קבוצות מיקוד, הניסיון המקצועי שלנו ועוד.

 

ומה עם החוויה של המשתמשת?

האם שמעתם פעם על חווית משתמש של נשים בנהיגה בכלי הרכב שלהן? אם לא שמעתם, אני יכולה לספר לכם שמושב הנהג נמוך מידי ואינו יכול להגיע לגובה הרצוי לנהגת גם כשמגביהים אותו. דוושות המכונית רחוקות מידי לרגליים, מסך המולטימדיה אינו מתכוונן על צירו ואינו מופנה לעיניים של הנהגת. אם יש פעוט מאחור אינני מגיעה עם ידי להגיש לו משהו, פעם היה לי רכב שלא יכולתי לסגור את הדלת שלו מנקודת המוצא של מושב הנהג – היא הייתה רחוקה מידי. הייתי צריכה להוציא את גופי מהמכונית, להשעין רגל בחוץ ורק אז הגעתי אל הדלת.  והיכן להניח את התיק שאני תמיד נושאת איתי? על המושב ליד הנהג? תמיד הוא מפריע למי שמצטרף לנסיעה. על רצפת הרכב לידי? מישהו יתקל בו וידרוך עליו. במושב מאחור? הרי אינני מגיעה לשם. אתם יודעים שהיו לי רכבים בהם לא הגעתי למכסה תא המטען לסגור אותו לאחר העמסה? אתם יודעים שמהרכב המסחרי שברשותי אני קופצת אל הכביש? לנשים יש בהחלט ציפיות אחרות, צרכים אחרים, ובוודאי הנדסת אנוש אחרת, אז נראה שיש בהחלט חווית משתמשת.


מה זה Ui  ?

אלו ראשי תיבות של User  Interface, ובעברית ממשק משתמש.


מה זה ממשק משתמש?

החלק הנראה למשתמש בכל סוג של שימוש, באינטרנט, בסלולרי או גם בכלי או חפץ. הכוונה לנוחות, לשימושיות, לאמצעים כמו , התמונות, הצורה, הגופן והשילוב שלהם יחד.

בעצם עם עיצוב ממשק משתמש נכון, תוכל להתקיים חווית משתמש טובה, כלומר, זאת שאנחנו המעצבים התכוונו אליה.


דוגמאות שלנו

שפת האיור הינה כלי מרכזי בעיצוב חווית משתמש וממשק משתמש. נורא אוהבים לדבר על אינפוגרפיקה. זאת האינפורמציה שעוברת ללא מילים אלא באמצעות איורים. סמלים, גרפים והמחשות שונות, לדוגמא, בעת הצורך לעצב מדריך למשתמש בהתקן שקוף ליישור שיניים עיצבנו אייקונים שיאפשרו למשתמש את הדרך הקלה ביותר לשימוש בהתקן. המטרה - סמל אוניברסלי המחליף טקסט, או המגבה אותו. מעצב גרפי שואף וחולם לעצב בשפה אוניברסלית שתדבר אל כל אחד בכפר הגלובלי הקטן שלנו. בתחילה האייקונים עוצבו בשחור לבן:


כל אייקון עוצב בשפה אוניברסלית.

לאחר מכן נבחרה סקלת צבעים שתואמת את הנושא ואת צבעי המותג של הלקוחות. ועוצבה חוברת הוראות, ההוראות עלו גם לאינטרנט





גם עוצבה חזית שמבוססת על איור של שן עם כובע מצחייה. כל האייקונים מעוצבים  בתוך בועת דיבור ומשדרים "הוראות"