1 דקות קריאה
איך מעצבים קטלוג?

זקוקים לעיצוב קטלוג? או אולי לעיצוב קטלוגים? בסטודיו גריזים אומרים: "יש לי קטלוג - משמע אני קיים". ולמה? קטלוג עושה סדר ומגדיר את החברה הן כלפי הלקוחות (הקיימים והפוטנציאלים), והן בתוך החברה פנימה. בלי צניעות, את המשפט: “אסתי, הקטלוג הוא טוב”, אני שומעת כבר כמה עשורים. אז בכמה מילים: “קטלוג“ יכול להיות מעוצב רק עם מוצר אחד בעמוד, ו “קטלוג“ יכול להיות מעוצב עם מוצרים רבים בעמוד. מה הכרחי לקטלוג? כמה טיפים לעיצוב קטלוגים לעסקים:

1. אבחון מטרת הקטלוג וסוגו - קטלוג תדמיתי, או קטלוג מכירתי, או משולב?
2. איסוף דטא בייס. כל המידע הטקסטואלי שיופיע בקטלוג אחרי הגהה ומדויק.
3. צילום מעולה של המוצרים, כמו שהם, או מסוגננים.
4. זיהוי הפרסונה, כלומר המשתמש הסופי בקטלוג - זה צרכן סופי? זה הקהל הרחב? או איש מקצוע? או קניין?...
5. עיצוב ידידותי למשתמש, ועוד פעם ידידותיות למשתמש והרבה היגיון.
6. היררכיה במידע - לא להפיל הכל בבת אחת על המשתמש.
7. מה רמת ההשקעה בהפקת הקטלוג? בכל עמוד יהיו מוצרים רבים, או מוצרים בודדים ואולי מוצר אחד? זה ישפיע על כמות העמודים ובהתאם על ההשקעה בקטלוג.
8. חלוקה לקטגוריות, שילוב שערים, לא לשכוח שעליהם להתמקם בצד שמאל במקרה של קטלוג בעברית, ומימין במקרה של עיצוב קטלוג באחת מהשפות הלטיניות.
9. אין טעם להתחיל בעיצוב קטלוג לפני שיש לו תוכנית "גריד" ו"ליי-אאוט".
10. קטלוג טוב הוא נכס מכירתי ושיווקי.

קטלוג הוא הפנים של החברה. עיצוב קטלוג מוצרים הוא הזדמנות נפלאה לייצג וליחצן את הארגון ואת מוצריו. מכירים את הסיפור על איש שהלך לחפש את האמת?

אותו האיש טיפס על הרים, ירד בגאיות, הפליג בים, חצה יערות, שט בנהרות...ובסוף במערה קטנה, מצא אותה. את האמת.זו הייתה אישה קטנה, בעלת שן בודדת בפיה, גופה כחוש ושפוף, עורה מיובש, כולה כשלד מהלך. כשהתקרב אליה היה צליל קולה נעים מאוד ומיוחד ,כובש את הלב. האיש הבין שהוא מצא את האמת. לאחר שנה שלמה בחברת האמת, התכונן לחזור הביתה.  ניגש אל האמת ואמר לה: "גברתי האמת" "לימדת אותי כל כך הרבה והייתי רוצה לעשות גם משהו למענך. האם יש דבר שאת רוצה בו?" חייכה אליו האמת ואמרה לו: "כאשר תספר עלי לאנשים, אמור להם שאני צעירה ויפיפייה..."

הבנתם?

עליכם לדאוג להצגה מקצועית ומקופדת של מוצריכם.

אין לקטלוג מחיר אחיד, או קטלוג מחירון, אחרי שמבררים כמה מוצרים יהיו בקטלוג, וכמה מוצרים יהיו בעמוד, ניתן לתת הצעת מחיר לעיצוב קטלוג.

קצת קטלוגים שעיצבנו https://www.grizim.co.il/%D7%A2%D7%99%D7%A6%D7%95%D7%91-%D7%A7%D7%98%D7%9C%D7%95%D7%92%D7%99%D7%9D