3 דקות קריאה
איך מעצבים משחק?

משחק אורביט

עיצוב משחק זאת חוויה מרגשת מהרגע הראשון, בתהליך העיצוב כבר מרגישים את השמחה והחוויה של אלו שישחקו בו, אך עיצוב משחק הוא תהליך מאתגר שחייב להיות מנוהל על ידי מעצבים תעשייתיים. בשונה מעיצוב של מוצרים לתעשיית הביטחון,  או עיצוב מוצרים רפואיים, בעיצוב משחק  פוגשים את המוצר המעוצב ביום יום בזמן שהמשחק "נוחת" על המדף בחנות.
תהליך עיצוב משחקים משתנה בהתאם לקהל היעד, למטרות המשחק, לחומרי העיצוב ולסביבת המשחק.
בכל תהליך של עיצוב משחק נכנסים לעולם מרתק ושונה, בין השאר עיצבנו משחקים לילדים, משחקי פעוטות, משחקים לסביבה רטובה כמו מתנפחים, משחקי חשיבה ואסטרטגיה, משחקי שולחן, משחקים אינטראקטיביים בשילוב משחק בשטח ועוד. בכל עיצוב משחק אנחנו יוצאים למסע מאתגר וממש שמחים בתוצאה.
בואו איתנו אל מאחורי הקלעים של תכנון ועיצוב משחק חשיבה המשלב עיצוב בפלסטיק, גולות ותכנון מכני. הכול צריך לעבוד בהרמוניה, ושעקרונות המשחק יפעלו באופן מושלם.

איך מתחילים?

ראשית למדנו את עקרונות ומהלך המשחק ואת חלקיו. בשלב הבא הבנו את הכשלים הטכניים שעלולים להיות קיימים במשחק אשר מפריעים לקיים מהלך תקין למשחק.
בחנו מודל תלת ממד מודפס של המשחק שהיה ללקוח מתכנן המשחק, ולאחר מספר ניסיונות משחק הבנו את הצעדים הבאים לתכנון נכון של הפלסטיקה והקפיץ המניע את תנועת המשחק.


חלקי הפלסטיק המודפסים


ניסיונות משחק חוזרים ונישנים ותזוזה של החלקים על גבי הפלסטיק לצורך הבנת האתגרים הטכניים

ממה מתחילים?

מידול בסוליד - בשלב הראשון מידלנו את המוצר בסוליד. בדקנו בעזרת חתכים שונים את המוצר ונקודות התורפה שלו. נבחנו אפשרויות שונות למציאת פתרונות על פי הבריף שקיבלנו, ובסופו של דבר בתוכנה עיצבנו את המוצר שעל פניו נראה שיעבוד

מידול המשחק בסוליד בשלבים הראשונים של תהליך העיצוב


חתך של המוצר בזוויות שונות בתוך התוכנה לבדיקת נקודות מפגש


הקבצים התלת ממדיים מוכנים, מה עכשיו? מה השלב הבא בתכנון משחק? 

לאחר שעיצבנו את פרטי העיצוב כמו זוויות, רדיוסים וכדומה, עיצבנו הדמיות והדגמות בתוך תוכנת התל ממד. מתוך ההדמיות קיבלנו החלטות עיצוביות כגון הגמורים: מט/ מבריק צבעוניות/ שקיפות ועוד

בחינת מראה המשחק מכל הכיוונים וצורות השימוש


מבט בפיצוץ של החלקים בתוך התוכנה

בחינת זוויות שונות של המוצר בתוך התוכנה

מבט על המוצר סגור במכסה אטום/ שקוף

השלב הבא בחינת מאמצים בפלסטיקה 
בשלב הבא אנחנו מעבירים את הפלסטיקה לאנליזה לבדיקת מאמץ ובחירת החומר הנכון להזרקה . בתהליך אנליזה נמדדות התגובות של החומר ללחצים המופעלים עליו. אם עומס המשקל אינו נכון, החומר יגיב בצורה של דפורמציה , עיוות או גרוע מזה – בשבר. כאשר כל הבעיות נפתרו מפיקים דגם לבחינת המוצר.

 הקבצים מוכנים מה הלאה?
שולחים את הקבצים המוכנים למפעל ייצור תבניות להזרקה , ומתקבלים סרטונים ותמונות לאישור מהסדרה הראשונה. הכל עובד טוב. 


השלב הסופי עיצוב אריזה למשחק (עוצב על ידי הלקוח)


יש סיפוק להיווכח במוצר המוגמר שעיצובו תואם את המטרות והערכים שהוצבו בתחילת התהליך

חדוות יצירה!

https://mobiledreams.co.il/product/%d7%90%d7%95%d7%a8%d7%91%d7%99%d7%98/ המשחק באתר החברה