2 דקות קריאה
איך מעצבים אריזה לתמרים?

דוגמא לעיצוב אריזות מזון: כמובן שהלקוחות שלחו עם תחילת העבודה לסטודיו מגשיי תמרים בטעם שלא מהעולם הזה ... אמרנו: אנחנו צריכים ויז'ואל אתני, חם ומגרה. כתבנו לכולם שאנחנו מחפשים לצורך הצילומים כלים מסוגננים.... והם הגיעו אלינו לאט לאט, התחלנו לאסוף אותם בסטודיו

נהייתה פינה יפהפייה של סמוברים, כלי תה, מגשים עם ערבסקות, כלים לקטורת, כלי הגשה מקושטים, מלקחיים מיוחדות.... הגיע יום הצילום. עיצבנו קומפוזיציה. בהתחלה התמונות היו אפרוריות ומשעממות, התחלנו להוסיף תאורה חמה, לשנות את המוצרים, להוסיף את התמרים, וכמובן כל הזמן, לנגוס במתוק המתוק המדהים הזה 

ואז הגיעה התמונה המעניינת , המושכת , המגרה.... הנה הוויז'ואל שלנו , הוא יבנה את האריזות!

עם התמונה עיצבנו קו מוצרים

חוץ מהתמונה, שהיא הדימוי המרכזי של האריזה, נחוץ כמובן תיכנון ועיצוב האריזה, ונחוצה גם גרפיקה. חלק משמעותי בעיצוב גרפי זאת הצבעוניות. מה זאת צבעוניות? מה שונה ומה משותף לאופן שבו בני אדם מתרשמים מצבעוניות? מה אומר כל צבע לחוד? מה אומרים השילובים? מה אומרים כל הצבעים ביחד? האם לבן הוא לא צבע?


שמעתם פעם על גלגל הצבעים?

לפני כ - 300 שנה, ניתח המדען איזיק ניוטון את הרכב האור עם צבעי הקשת המפורסמים: אדום, כתום, צהוב, ירוק, כחול וסגול. כדי לפשט ולהקל על הבנת התאוריה של הצבע, הוא סידר אותם במעגל הנקרא "גלגל הצבעים". הגלגל כולל את צבעי היסוד וצבעים משניים.


אז מה זה צבעי היסוד?
שלושה צבעי יסוד, לפעמים קוראים להם צבעים ראשוניים, או צבעי בסיס: אז בקיצור אלו הם האדום, הצהוב והכחול. מתוך שלושת צבעי היסוד הללו ניתן ליצור מגוון אינסופי של צבעים על פני קשת רחבה (ספקטרום הצבעים), לצבעי היסוד אופי ייחודי בשימוש בתקשורת חזותית. הם תמיד ישדרו מסר בסיסי, או קשר לילדות.

ומה זה צבעי משנה?
צבעי משנה הינם בעצם שילוב של שני צבעי יסוד ומתקבלים על ידי ערבוב של שניים כאלה.
צבעי המשנה הם: כתום (אדום+ צהוב), ירוק (צהוב+ כחול) וסגול (כחול+ אדום),
כמו שערבבנו בגן... ואם תוסיפו שחור, או לבן , לכל צבע משנה כזה, תקבלו את כל קשת הצבעים האינסופית.


 יש גם קבוצות צבעים חמים וצבעים קרים
אם נחצה את גלגל הצבעים באמצע, נקבל בצידו השמאלי של הגלגל צבעים הנקראים צבעים "קרים", כחלחלים וירקרקים, ובצידו הימני נקבל את הצבעים הידועים כצבעים "חמים" , אדמדמים, כתמתמים, וצהובים.... צבעים חמים וקרים זה כמו בטבע. השמש, האש והדם חמים, הדשא והעלים והים – קרים. זה קצת פשטני, אבל זהו העיקרון בגדול. מה החוקיות של השימוש בהם לחוד וביחד כאשר מעצבים מוצר, או אריזה, או אתר, או אפליקציה?

 

צבעי פסטל זה לא אלו שבקופסא
צבעים אשר מבוססים על ערבוב בין כל צבע בתוספת צבע לבן. התוצאה הינה צבע בהיר, המסר עדין, רומנטי או תינוקי.


מונו כרום

אלו הם הצבעים הסמוכים בגלגל הצבעים, מה משמעות השימוש בצבעי מונו כרום? יש להם יתרונות וחסרונות. מקבלים רצינות ושמרנות. מכירים אנשים שלבושים רק במונוכרום?


שחור לבן

המשמעויות של שחור לבן בעולם העיצוב, הן רבות, יש יתרונות ושימושים שונים בויז'ואל שחור לבן. "שחור לבן " משפיע על צילומים. צבעים+שחור או לבן, תמיד יקפצו חזק..

עם התמונה עיצבנו קו מוצרים לסוגים השונים של התמרים