1 דקות קריאה
איך מעצבים אריזה?

זה לא משנה אם המדובר בעיצוב אריזות מזון, או עיצוב אריזות קרטון, הכללים מתאימים לעיצוב אריזות למוצרים בכלל.  קודם כל, מבררים היכן תימכר האריזה: האם תיאסף ממדף? האם תישלח בדואר?

בודקים את המתחרים בארץ ובעולם.

מחליטים על שיטת האריזה וחומריה - מקרטון, או מתכת, אריזה מלאה או חבק, דופלקס, איפלוט, למינט ...

מתכננים ומעצבים את הפריסה של האריזה בקו, עליה מסומנים קווי החיתוך והקיפול. אולי יש במה פנימית, ואולי זאת אריזה למוצר שביר... קרה לכם שייבאתם לארץ מוצרים וכולם הגיעו שבורים? אי אפשר לסמוך על מדבקת "שביר" ! אנו מעצבים ומתכננים אריזות פנימיות שנועדו להגן על חפצים שבירים, והמספקות הגנה על המוצר בעת ההפצה שלו. האריזה הפנימית מותאמת באופן ספציפי למוצר השביר, מונעת הימצאות חלל ריק ובנויה בצורה שמגנה על המוצר מפני טלטלות, נפילות ומכות, מפחיתה את המשקל הסופי של האריזה , ומצמצמת את כמות הפסולת המושלכת. זאת יכולה להיות עיצוב אריזה חדשה, או התאמה לתוך אריזה קיימת.

אחרי שהאריזה מעוצבת ומתוכננת , מפיקים מודל מהפריסה, מכניסים אליו את התכולה ובודקים אם זה עובד...


גם בודקים את היתכנות האריזה מבחינת השינוע שלה.

מכאן ממשיכים בעיצוב גרפי עבור האריזה שצריך להיות היררכי, עם עיקר וטפל. מכינים את כל החומרים הדרושים: כותרות, שפות, כתובות, סמלים, תקנים, הוראות שימוש, טבלאות מזון, כשרויות, ברקוד....

עיצוב גרפי לאריזה הוא חלק מהעולם של עיצוב גרפי בכלל,  שכולל עיצוב פרויקטים מגוונים המהווים חלק מהעולם החזותי הסובב אותנו, ביניהם, חומרי מידע וידע שונים ומגוונים, סביבות למידה חינוכיות, מוזיאונים, אתרי אינטרנט, עיצוב אריזות, תדמיות ,קטלוגים, אתרי אינטרנט, אפליקציות ועוד.

כל עבודה המתבצעת אצלנו, היא ניתוח עיבוד ושימוש של  צילומים, איורים, סימבולים, דימויים וטקסטים, אשר בונים זה את זה ואינם ניתנים להפרדה.

המכנה המשותף לכל העבודות המעוצבות אצלנו זאת המטרה להניע אנשים לפעולה כל שהיא בעקבות העבודה החזותית. פעולה זאת יכולה להיות שיווקית מסחרית, אבל גם לימודית, פדגוגית, חינוכית אולי הצטרפות לרעיון, אולי תרומה? ובמקרה של אריזה – כמובן שירכשו את המוצר.

כל עבודה מתחילה מזיהוי קהל היעד, סוג האוכלוסייה, הגיל, הסגנון, הנושא וכו', עד לרמת הפרט הבודד,המשתמש הסופי – הפרסונה, וממשיכה בראיון עם הלקוח, תחקיר שטח, איסוף חומרים, התווית מקורות ההשראה, ועוד.

נקבעות המטרות. אבני היסוד שלנו הם בחירת הצילומים או האיורים או הסימבולים הנכונים, בחירת הצבעוניות,  תוכן, ניסוח וסגנון הטקסט, גודלו, אופיו, כיוונו, הדינמיקה שלו עם שפות אחרות בעבודה ועוד. מושקעת חשיבה רבה להיראכייה שבה הדברים מוצגים ,העיקר והטפל, החשוב והמשני, ההולכה של העין , הרצון לרגש, או להדהים, או להפתיע וכו'.

אחד מעקרונות העיצוב של סטודיו גריזים הוא, שכל שילוב חזותי יכול לשרת רק עבודה מסוימת אחת, לדוגמא, חוברת המתארת בתי כנסת עתיקים בישראל שהוכרזו כאתר שימור על ידי אונסק"ו תעוצב כמו בית כנסת עתיק. קטלוג המציג מעלית חדשה יעוצב כמו נסיעה במעלית. אהוב עלינו השימוש של עולם דימויים אחד לתוך עולם דימויים אחר. לדוגמא, יצרנו חיבור בין צילומים של מוצרי אינסטלציה וסניטציה לבין קטעי ציור אומנותיים מקוריים עבור קטלוג, במטרה למקם מוצרים כל כך טריוויאליים  גבוה יותר.

למעשה, הלקוח מציג בעיה ואנו נותנים פתרון. בכל השנים אנו פועלים לפי הידע שלנו ועל סמך הניסיון המצטבר. לדוגמא, כאשר אריזות מוצר ילדים בעיצובנו הוצגו בצרפת בעזרת דיילות נשלח המסר אלינו: "הדיילות היו מיותרות כי האריזה בעצמה מסרה את כל המסרים הדרושים".

אנחנו מתנגדים להשקפה שיש צורך ב"מוזה" כדי לעצב, לעבודת העיצוב ישנם חוקים. מעצב טוב ממלא את עצמו כל הזמן מעולם האומנות, האופנה, המוסיקה, או מהטבע, והוא נמצא בקליטה מתמדת של הסביבה שבתוכה הוא חי, כאשר הוא בא לעבודה הוא יוצר כמו בכל עבודה אחרת.

אז כל זה ועוד, יביא אתכם לעיצוב של אריזה מוכרת !

https://www.grizim.co.il/%D7%A2%D7%99%D7%A6%D7%95%D7%91-%D7%90%D7%A8%D7%99%D7%96%D7%95%D7%AA