3 דקות קריאה
ואקום פורמינג לפריט אופנה?

הלקוח הגיע אלינו, והניח על השולחן כף רגל מפלסטיק ואמר שהוא מבקש שנעצב אריזה למוצר שלו  - שנראית כמו כף רגל 

מהו המוצר? 

אביזר אופנתי וצעיר לכפכפים, אך ללא הכפכפים. תוכלו לראות ביחד איתנו את הדרך לעיצוב אריזה מאתגרת החל משלב הקונספט

ראשית אנחנו מבצעים תחקיר על המוצר, על הפונקציונאליות שלו , מי קהל יעד והיכן ואיך ימכרו אותו.
המוצר הוא אקססוריז אופנתי המתלבש על מוצר קיים - כפכפים. לאריזה היו מספר דגשים חשובים לעיצוב.
הנקודה החשובה ביותר היא שהמוצר יהיה קריא, ברור ונחשק, ולא מגולגל , מקופל ומוסתר בתוך אריזה, ולכן בחרנו בעיצוב המתאר את השימוש במוצר בצורה הכי קרובה למציאות


ההתחלה

תחילת העיצוב היא בשרטוט ראשוני של מימדי האריזה וקו הקונטור, כאשר אנו משלבים את הפרטים הטכניים בצורה מעוצבת ופרקטית הן לקונה והן לאורז במפעל. המוצר נמכר במידות שונות. עיצבנו מקום ייעודי להכנסת שלוש מידות שונות של המוצר.
בשלב השני של העיצוב תהיה הכנת מודל תלת מימד, ובשלב זה כאשר המודל על המסך, אנו מעצבים ומפסלים במוצר עד לקבלת תוצאה מושלמת. 

אריזת ואקום פורמינג

הבחירה בשיטת ייצור האריזה נבחרה מתוך הצורך ליצור אריזה תלת ממדית במשקל נמוך, בעלת אזור שקוף כדי שהמוצר יראה לפרטיו ובגודלו הטבעי. ואקום פורמינג זאת השיטה שנבחרה לעיצוב האריזה. בשיטה זאת אנחנו מעצבים את המודל התלת מימדי, לאחר מכן יימשכו עליו את החומר הפלסטי,  ולבסוף סכין שטנץ לחיתוך קו קונטור המוצר - תחתוך אותו. בחרנו את העובי הנכון למשיכת הואקום ויצאנו לדרך....

 איך המוצר יימכר ?

עיצבנו את תלייתן של כמות אריזות על קוץ תליה, בדיקה זו הכרחית במקרה הזה כיון שידוע לנו שברוב המקומות בהם יימכר המוצר זה יהיה  בתלייה. הקוץ הוא סטנד שיש לו נראות של כמות התלויה עליו,  וזהו חלק מעיצוב האריזה למוצר.


בכל אריזה נמכרות שתי יחידות מהמוצר. עיצבנו יחידה אחת בחזית האריזה. ועיצבנו תא ייחודי נוסף ליחידה השנייה בגב האריזה. בשלב הבא ייצרנו דגם לבחינה. בשלב זה בדקנו את נעילת האריזה, מיקום אגס התליה,  אריזת מיגוון המידות והנפחים של המוצר. ביצענו מקצה שיפורים כמו תפיסת המוצר בשקעים היעודיים בפלסטיקה.                                                                                                                                  


 מיתוג המוצר

איך ממתגים? צריך להתחיל משם למוצר, הצענו ללקוחות שמות אפשריים למיתוג: 

Ethnic

 style 

Original

 Boom

 Chic

 style 

Go

 Twist ועוד. השם שנבחר לבסוף: Twist 

הצעות עיצוב שונות ללוגו המיתוג




עיצבנו הצעות שונות ללוגו בהשראת עולם אביזרי האופנה. הערכים שעמדו לנגד עינינו: עיצוב נקי שישדר יוקרה,  ביחד עם אלמנטים של מתנה, פינוק, חגיגיות לכן בחרנו בפונט נקי וצבעוניות מעודנת. זהו העיצוב הראשוני שנבחר

איך מעצבים עיצוב גרפי לאריזה? 

הלקוח ביקש שהעיצוב הגרפי של האריזה ישדר חופשה בקריביים. כלומר, עיצוב אריזה המשדרת חופש, רוגע, הנאה ופינוק. עיצבנו תמונת חוף וים קסומה שתזוהה עם האריזה בצורה בולטת, ותקפיץ את המוצר.
המוצר הייחודי שמבוצע בעבודת יד, נמכר בצבעוניות שונה - צבעים שקטים, או מטאליים, לעיתים צבעים עזים עם תליונים בולטים, נקודה חשובה בקבלת החלטה על צבעוניות האריזה והגרפיקה שלה .


טקסט לדוגמא


איך אורזים בפועל? 

בתהליך העיצוב אנחנו מתחשבים בתהליך האריזה במפעל, כלומר השחלת הגרפיקה לאריזה ועוד ולאחר הפקת דגם עם גרפיקה שמחנו לספק ללקוח את האריזה המעוצבת  שהזמין


טקסט לדוגמא